enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,3777
EURO
35,0535
ALTIN
2.326,80
BIST
9.091,57
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
23°C
İstanbul
23°C
Az Bulutlu
Cumartesi Az Bulutlu
22°C
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Az Bulutlu
24°C
Salı Az Bulutlu
18°C
DİKEY REKLAM
DİKEY REKLAM

YÜCEL, “ÇAKMAK SAVUNMA HATTI’NIN BİR BÖLÜMÜ DAHA YÜZEYE ÇIKTI”

03.01.2020
307
A+
A-

Çatalca’da 2. Dünya Savaşı Dönemi’nde Mareşal Fevzi Çakmak tarafından Alman Ordusu’na karşı inşa edilen Çakmak Savunma Hattı’nın bir bölümü daha ortaya çıktı. Büyükçekmece Gölü’nde su seviyesinin düşmesiyle birlikte bir bölümü daha yüzeye çıkan savunma hattını, Çatalca Kültür ve Turizm Derneği Başkanı Ahmet Rasim Yücel anlattı.

Çatalca’nın kuruluş tarihinden itibaren İstanbul’un, dolayısıyla ülkemizin batıdan gelen düşmanlara karşı savunma hattı oluşturduğunu ifade eden Çatalca Kültür ve Turizm Derneği Başkanı Yücel, “Roma döneminde Silivri Marmara Denizi’nden Karadeniz, Çatalca, Evcik Plajı’na kadar olan 56 km uzunluğundaki Anastasios Savunma Duvarı inşa edilmiştir. 1912-1913’te cereyan eden Balkan Savaşları’nda Bulgar güçlerinin Çatalca’ya kadar gelmiş olması ile birlikte biraz ilerde Alaiye Şehitliği’mizde 657 şehidimizin yattığı bir noktadayız. 1940’lı yıllarda 2. Dünya Harbi öncesi Mareşal Fevzi Çakmak tarafından yapılan Çakmak Hattı tünelleri ve koruganlarının olduğu bir bölge” diyerek hattın bulunduğu bölgenin tarihi önemine dikkat çekti.

 

 

Özellikle Çatalca ve Büyükçekmece Gölü kıyılarında görülen Çakmak Hattı koruganlarının net sayısı bilinmemekle birlikte suların çekilmesi ile yüzeydeki yapıların sayısında artış olduğu fark edildi. Büyükçekmece Barajı’ndaki gölün çekilmesiyle Marmara’dan, Mimar Sinan ve Büyükçekmece’den gelen hat üzerinde askeri tankların geçmesini önleyen toprağa çakılmış demir rayların da ortaya çıktığı görüldü.

Çatalca Kültür ve Turizm Derneği Başkanı Ahmet Rasim Yücel

“Hattın İnşasında Yaklaşık 350 Bin Ton Çimento Kullanıldığı Biliniyor”

İnşasına başlanan koruganların tamamlanması için yüklü miktarda çimento ve çelik gerektiğini ifade eden Yücel, “2. Dünya Harbi sırasında 1938-1940’lı yıllarda Almanlar Avrupa’yı istila ederek Türkiye’ye doğru gelmekte iken Mareşal Fevzi Çakmak, Fransa’daki Maginot Hattı’nın bir benzerinin Türkiye’de de yapılması gerektiğini düşünüyor ve bu konuda girişimlerde bulunuyor. Mareşal Fevzi Çakmak, Marmara Denizi’nden Karadeniz’e kadar olan bölgede askeri koruganlar ve tüneller yaparak bu sistemi oluşturuyor. Ülkemizin o dönemdeki 1 yıllık çimento üretimi burada kullanılmıştır. Hattın inşasında yaklaşık 350 bin ton çimento kullanıldığı biliniyor” şeklinde konuştu.

Korugan ve tünellerin durumu hakkında bilgi veren Yücel, “Almanların Yunanistan’dan geri dönmesiyle tünel ve Çakmak hattı askeri koruganlarının boşuna yapıldığı anlaşılarak kaderine terk ediliyor. O gün bugündür bu koruganlar ve tüneller boş durumda. Civardaki köylülerimizin zaman zaman samanlık olarak, ahır olarak kullanmış oldukları askeri koruganlar olarak durmakta” şeklinde konuşarak bu tarihi hattın ve yapıların turizme kazandırılmasını istediklerini ifade etti.

 

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.